sobota, 1 czerwca 2013

Lemon Curd - przepyszny angielski krem cytrynowy


Lemon curd - kwaśno-słodki krem cytrynowy, który skradł moje serce od pierwszej łyżeczki. Jest idealny - delikatny, kremowy, ma charakterystyczny mocno cytrynowy zapach i smak, przez który przebija delikatna słodycz.
Lemon curd jest idealnym dodatkiem do deserów: babeczek, ciast, tart, musów, czy naleśników. Genialnie sprawdzi się również w zastępstwie dżemu do świeżego chrupiącego pieczywa, czy tostów.
Jeżeli tak jak ja lubicie kwaśne desery - niewątpliwie się w nim zakochacie!  


Składniki:
3 cytryny (dobrze wymyte i spażone)
3 jajka
100 g. cukru
100 g. zimnego masła

Zimne masło pokrój na małe kawałeczki i schowaj do lodówki.
Cytryny dokładnie wyszoruj i sparz gorącą wodą. Zatrzyj z nich skórkę (na tarce o maleńkich oczkach)  i wyciśnij sok. Jajka wbij do miski i roztrzep. Dodaj startą skórkę i sok z cytryn oraz cukier i wymieszaj całość.
Miskę zawieś nad garnuszkiem z lekko gotującą się wodą i powolutku podgrzewaj, cały czas mieszając. Gdy masa zacznie się ocieplać, dodawaj po kawałku zimne masło. Cały czas mieszając, jak tylko poprzednie porcje masła się roztopią, dodawaj kolejne jeden po drugim. Cały proces mieszania i roztapiania masła powinien zająć ok. 10 min.
Mieszaj dalej, do momentu gdy masa zacznie gęstnieć, wtedy zdejmij miskę z ognia i zostaw do całkowitego wystudzenia.

Krem najlepiej mieszać dokładnie za pomocą trzepaczki, żeby nie zrobiły nam się grudki. Trzeba uważać też żeby nie przegotować kremu, nie doprowadzić go do wrzenia. Robiłam go po raz pierwszy i wyszedł idealnie. Po godzince w lodówce, mocno zgęstniał i zrobił się na tyle plastyczny, że spokojnie za pomocą rękawa cukierniczego mogłam zrobić na biszkoptach śliczne dekoracje z kremu (utrzymały się w niezmienionej formie przez 3 dni, potem już wszystkie zjedzono więc nie wiem jak długo wytrzymują :)
Wyczytałam jednak, że lemon curd można przechowywać w lodówce do 7 dni - wierzymy na słowo :)

Już niedługo zaprezentuje przepis na cytrynowo-bazyliowe biszkopty z lemon curd :) i pewnie wiele innych cytrynowych przepisów .

Smacznego! :)





5 komentarzy:

  1. Cytrynowe PYSZNOŚCI...ślinka leci na sam widok...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A można dodać mniej cukru (albo nie dodawać go wcale)? Myślałam o przełożeniu tym kremem bezy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Lemon Curd świetnie pasuje do bezy. Tarty cytrynowe bardzo często robi się właśnie z Lemon Curd i bezą. Nie próbowałam robić go z mniejszą ilością cukru, przy czym przy zachowaniu takich proporcji jakie podałam krem jest bardziej kwaśny niż słodki w smaku.
    Wydaje mi się, że możesz troszkę ograniczyć ilość cukru, ale delikatnie, bo krem straci tę fajną równowagę w kompozycji smaku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowity przepis.Na pewno zrobię krem jeszcze w tym tygodniu. Poproszę jednak o poprawienie błędu ortograficznego w przepisie ;) Sparzone pisze się przez "rz".

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*