środa, 5 czerwca 2013

Tarta ze szparagami i szynką - super szybko, super prosto, super pysznie :)


Zachwytów nad szparagami ciąg dalszy. Po przepysznym kremie z zielonych szparagów przepis na krem z zielonych szparagów tu - klik! dzisiaj zapraszam na super szybką, super prostą i super pyszną tartę z zielonymi szparagami, szynką i żółtym serem.
Ooomnomnomnom! :D


Składniki
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 pęczek zielonych szparagów
100 g. szynki (jaką lubicie ja preferuje parmeńską, tym razem niestety nie było i na prezentowanym wyżej zdjęciu mamy podsuszaną szynkę babuni z Lidla :)
2 jajka
200 g. śmietany 18 % (lub 30%)
200 g. żółtego sera (ja akurat miałam Gouda)
sól i pieprz do smaku


Szparagi umyć, odciąć twarde końcówki, obrać do 2/3 wysokości. Gotować w osolonej wodzie przez ok. 5- 10 minut.
Formę do tarty wyłożyć ciastem francuskim, pozostawiając zawinięty ok 2 cm. brzeg. W zależności od promienie tarty pokroić szparagi (u mnie na pół), owinąć je po dwa w plasterki szynki i ułożyć na cieście francuskim w "słoneczko".
W osobnym naczyniu zmieszać trzepaczką śmietanę, jajka i starty na tarce o grubych oczkach żółty ser. Masę można delikatnie doprawić solą i pieprzem, pamiętając, że użyta przez nas wędlina np. podwędzana będzie już słona - tak więc doprawiamy bardzo delikatnie.
Szparagi zalewamy masą śmietanowo-serową.


Piec w nagrzanym do 200°C piekarniku przez ok 35 minut.
Jeżeli tarta za bardzo będzie się rumienić można przykryć ją pergaminem lub delikatnie zmniejszyć temperaturę.
Podawać najlepiej od razu po upieczeniu.
Smacznego! :)




12 komentarzy:

  1. Idealna :)
    I teraz człowiek marzy o takiej
    a na obiad brak pomysłu ; p
    wyczaruje coś z mięsa mielonego
    bo nie wolno Nam ciasta francuskiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :*
      Zawsze możesz zrobić na kruchym spodzie z mąki pełnoziarnistej :)

      Usuń
    2. jedynie żytnia wchodzi w grę a z tym już gorzej bo zachowuje się całkiem inaczej niż pszenna ale zobaczymy może jak będzie trochę więcej czasu to spróbuję ;)
      bo wygląda mega zachęcająco ! :))

      Usuń
  2. TY MNIE WYKOŃCZYSZ TYMI PYSZNOŚCIAMI...ZABIŁABYM W TEJ CHWILI DLA TAKIEJ TARTY!!!...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszna tarta! Kocham szparagi i wszelkie wytrawne wypieki. Połączenie w sam raz dla mnie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. moja tarta właśnie siedzi w piecu! 3majcie za mnie kciuki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. WoW! Wygląda genialnie!:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie się oblizuję po konsumpcji. Świetny przepis - ja dodałam jeszcze do masy śmietnowo jajecznej po garści świeżych liści bazylii i oregano - smak wyśmienity. No i nie dodawałąm sera do masy, a posypałam na wierzchu parmezanem

    OdpowiedzUsuń
  7. suuuuuupeer:) będę robic często, ale swietny smak, nie jadlam jeszcze czegos takiego:) bomba!!! ja troszkę zmodyfikwoalam bo dodałam szyneczki zwyklej, do kani, ale powiem wam,z e swietny smak na prawde:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ile porcji przewidziane są te proporcje składników? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od apetytu ;) Przy tarcie o średnicy ok 25 cm. będzie to ok 6 porcji, chociaż ja zjadłabym więcej :)

      Usuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*