niedziela, 9 czerwca 2013

Spring rolls - pożywnie, lekko, świeżo i poręcznie :)


Świeża, lekka i zdrowa kuchnia niesamowicie wciąga. Zwłaszcza kiedy podejdziemy do niej kreatywnie. Jak już wspominałam ostatnio: sałatka niejedno ma imię! :) Dzisiaj proponuje ją w wersji spring rolls - warzywnych "krokiecików" z dodatkiem grillowanego mięsa owiniętych w papier ryżowy koniecznie podawanych z ulubionym sosem. To moja kolejna propozycja w konkursie Inspiruje nas Fit&Easy.
Wcześniej na blogu pojawiły się już sajgonki w wersji zupełnie nie light - przepis na sangonki - klik! Są genialne, pyszne, cudowne, och i ach i szczerze je wszystkim polecam. To jedno z moich ulubionych dań. Jednak nie da się ukryć, iż są dużo bardziej kaloryczne niż te prezentowane dzisiaj. Dla osób dbających o linie spring rollsy bez smażenia są dużo lepszym pomysłem.
Spring rolls można potraktować jako lekki obiad lub kolację, drugie śniadanie w pracy czy przekąskę finger food na imprezę. Z farszami można kombinować dodając do nich to co akurat mamy pod ręką: wszelkie warzywa, mięsko (najlepiej grillowanego kurczaka lub indyka, ale ja np. miałam pozostałe po ostatnim obiedzie kawałki kurczaka z rożna:), grzybki, makaron chiński. Podobnie sprawa wygląda z sosami: majonezowy, czy słodko-pikantny? Na pewno ulubiony :)


Składniki:
papier ryżowy
mix różnych sałat (tu Fit&Easy Weekend)
ogórek
żółta i czerwona papryka
mięso z kurczaka z rożna/grillowany kurczak, indyk, boczek/wędlina

Na sos:
3 łyżki majonezu
2 łyżki jogurtu greckiego
1 limonka
parę kropel sosu sojowego
szczypiorek


Paprykę i ogórka kroimy na krótkie paseczki. W zależności od wyboru mięsa doprawiamy je, kroimy w paski i grillujemy. 
Płatki papieru ryżowego zanurzamy na chwilę w ciepłej wodzie, kładziemy na deskę, aż zmięknie, a następnie nakładamy garstkę sałat, paprykę, ogórka i mięso. 
Zawijamy jak krokiety. Jeżeli spożywamy je od razu nie trzeba "zamykać" spring rolls od góry, ale jeżeli przygotowujemy je jako przekąskę na imprezę warto zawinąć je całe (w sposób pokazany przeze mnie w przepisie na sajgonki)

Przygotowujemy sos: mieszamy 3 łyżki majonezu, 2 łyżki jogurtu greckiego, parę kropel sosu sojowego i sok z jednej limonki. Posypujemy pokrojonym szczypiorkiem.


Spring rolls koniecznie podajemy z sosem.
Spokojnie mogą poleżeć jeden dzień czy noc w lodówce.

Smacznego!







Sałatki przepisy Fit & Easy

6 komentarzy:

  1. to COŚ DLA MNIE...OSOBY KTÓRA CALE ZYCIE JEST NA TEJ CHOLERNEJ DIECIE ODCHUDZAJĄCEJ...Fajowy pomysł...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na przekąskę!:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, chętnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o jejku! fantastycznie wygląda, pewnie jeszcze cudowniej smakuje! czegoś takiego szukałam! :D dziękuję za inspirację :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne i na pewno smaczne! Małe dzieła sztuki :)

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*